Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.12.2013 14:04 - Телевизионна мрежа
Автор: ramone Категория: Изкуство   
Прочетен: 2254 Коментари: 8 Гласове:
6


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

„Телевизионна мрежа” е американски филм от седемдесетте, когато Холивуд правеше добро кино, а у наше село гледахме добро кино предимно в „Дружба”. И понеже съм го гледал отдавна, помня само две неща – Фей Дънауей и че ставаше въпрос за някакъв водещ, който не помня защо, искаше да се гръмне в ефир.

            Преди около половин година, къде по принуда, къде по желание спрях да гледам тв. А, от двайсетина дена, пак къде по принуда, къде по желание пак почнах да гледам. Т.е. два-три дена само гледах.

            ...

            И тъй, седнах аз една сутрин с кучето, и понеже ме мързеше, викам си – чакай да видя кво става из милата ни татковина. Включвам талавизора, цъкам тук-там – Гала, Мала – знаете обичайният сутрешен бълвоч – и накрая – оп – Скат.

А по Скат, Йоло Денев рецитира свои стихове. Винаги съм смятал, че на Йоло му хлопа дюшемето, ама тоя път си рекох - я да чуя аджеба, кво пише тоя човек.

Съвсем прилична поезия ми се видя! Стига да си падате по жанра „Хищни птици-политици ръфат месо от майка България.” Постепенно, Йоло започна да ми се струва странно адекватен, сравнен с новопоявилите се луди (тук визираме онова говно Бареков и немуподобните).

            И както си стоях упоен от Йоловите трели, на вратата неочаквано се позвъни. „Бе, кой дееба, баш сега...”- измърморих и станах да отворя.

Насреща ми стояха две попрезрели лелки, които тикайки в ръцете ми някакво книжле, ме пресрещнаха с думите „Идваме с добри новини за теб” . И понеже, кучето напираше да излиза през отворената врата, трябваше или да ги изгоня или да ги поканя вътре. Е, поканих ги, настаних ги да седнат и след като уточнихме националностите си и на какъв език да комуникираме ги запитах по каква работа са дошли (не, че не се досещах, де – бяха свидетелки на Йехова).

„Идваме-рекоха те-да ти отворим очите за истината!”

            „А, не така. Онзи човек отсреща, също ми отваря очите за истината” – отговорих аз, посочвайки Йоло, който бумтеше от екрана поредното стихотворение.

            Лелките хвърлиха едно око към конкуренцията и преминахме към диалог. Т.е. започнахме да водим монолози, защото се оказа, че те не разбират английски, а моя гръцки не ми позволява да водя теологични дискусии. И тъй, „поговорихме” си, не се разбрахме, па станахме да се сбогуваме.

А едната, ставайки, оправи през полата ластика на гащите си.

Тъй и тъй сме на религиозна вълна, а както се досещате, няма как да не съм хванал нещо от скандалите в църквата. От екрана, млад монах се съмняваше в естествената смърт на Варненския митрополит. Дали си е отишъл естествено или неестествено, аз не мога да преценя, но обстоятелствата около смъртта на владиката ме заинтригуваха. Починал, докато се гмуркал за миди!

Мигом си представих достолепен мъж с дълга брада, шнорхел, очила, плавници и бански да се гмурка, стържейки рапани от скалите. Без да искам, тикнах в ръката му и един тризъбец.

Отец Посейдон!

Гей скандалите, по хигиенни съображения няма да коментирам. Тъй че, по този въпрос – толкова.

По една телевизия видях Бойко Рашков, който коментираше увеличения бюджет за подслушване, който бил ... чух сумата, но не можах да повярвам. Пак я повториха (специално за мен). Колко мислите? 5 милиона? 15 милиона? ...наивници.

50 000 000.

„Не е ли множко?”-рече водещият. „Е, не е-отговори спокойно Бойко (Рашков), сякаш ставаше дума за джобни. Следва да се има предвид-продължи той-че част от сумата е за преструктуриране на службата.”

„Ебах ви и преструктурирането” – възкликнах аз и се сетих за нещо, разказано ми преди повече от двайсе години от един колега от Университета.

Колегата, свиреше в държавния оркестър, който изпълняваше химните при посрещане на официални правителствени делегации.

„Колкото по-бедна и мангасарска е една държава – казваше той – толкова по-голяма делегация се изсипваше на летището. Пристига например, някаква маймуна от Африка – кацат три броя правителствени Боинга, пълни догоре с всякаква сган.

А пък министър-председателят на Холандия (примерно), каца с редовен полет на холандските авиолинии. И докато той слиза от предната врата на самолета, от задната слизат обикновенните пътници.”

Схванахте ли? Когато на премиерът на Холандия му се доходи някъде, той не отива в Детройт да си купи Боинг, а си резервира билет от офиса на авиолиниите.

Но Холандия е бедна държава...

А, ние се връщаме пак в богатата държава и благоверните и телевизии.

Там в поредното студио кротко говори някакъв дребен човечец.

„А, знам го този – рекох аз – преди половин година го гледах пак – това е учредителят на партия „Помак”, който тогава се дърляше с Божо.”

Този път, обаче не беше с него, а с някакъв простак от ВМРО. Запитах се – трябва ли непременно да си простак, за да си член на ВМРО? И въобще, що за политически субект е ВМРО, имайки се предвид, че сме 21 век, а това е някакъв остатък от 19 век. Се едно във Франция, да има организация, бореща се за тържеството на идеите на Наполеон Бонапарт.

И понеже в студиото беше скучно (помакът се оплиташе в собствените си глупости, а вемереото го обиждаше), на водещият изведнъж му хрумна нещо оригинално.

„Я, да се обадим – рече той – на ... (никога няма да се сетите на кого) ...на Божо!”

Ааа, не-казах аз и изключих телевизиора.

Малко по-късно включих пак и що да видя... Помакът в друго студио, този път с Боян Расате и още някой (не запомних кой).

А на другия ден – в трето студио – пак – помакът с Боян Расате. Заклевам се – в два поредни дни видях този човек в три различни студия, в две от тях заедно с Расате.

Това, щях да го отдам като плод на някаква забавна случайност, ако през същите два дена не бях видял в две различни студия, мадам Капон и някакъв от седесето да обсъждат енергетиката.

Заебете случайностите, тук явно някой се опитва зорлем да ме прави на идиот!

Аре ебете си майките още шест месеца – казах аз на българските телевизии и отидох да разнасям пици.

Паркирах мотора зад пицарията, свалих каската, а до ушите ми достига жива музика. Озъртам се аз – пред портите на „Карфур” са се курдисали трима мустакати чичковци. Вехто облечени, но чистички и усмихнати. Единият разтяга лакърдийка, вторият удря дайренце, а третият подрънква на китарка.

„Отде сте бре момчета?” – дружелюбно питам аз, пускайки 50 цента в кутийката пред тях.

„РоманИя, РоманИя” – дружелюбно ми отговарят те.

Няколко часа по-късно (онези не са спрели дори за минута) главата ми е пълна с ноти, изпълнени на лакърдия. Мелодията се слива в главата ми като някакъв микс между „За мен ти си морска сирена...” и Мишел Льогран.

Свърших работа, прибирам се, а главата ми продължава да е лакърдия.

Устните, против волята ми се отварят и напяват „За мен ти си морска сирена, морякът удавник съм аз...” И пак... и пак.

А не. Стига толкова – казвам си и пускам Фейт Ноу Мор за да проветря.

И о, чудо! От говорителите Майк Патън запява:

„Плачи, плллачи о, сърце ...”

„Плачи, плллачи о, сърце ...” включвам се и аз.

 

End!

 

…….

 

Копелета, нали не ми вервате, че Майк Патън не помете Букурещкия симфоничен оркестър?

Затова преправяме края така:

А, не. Стига толкова – казвам си аз, паля цигара (цигарите със сигурност няма да ви убият, но българските телевизии със сигурност ще ви осакатят) и Take this bottle пускам Фейт Ноу Мор за да проветря.

От говорителите Майк Патън запява:

I can wait to love in heaven”

На втората строфа се включвам и аз:

“I can wait for you”

 

Happy end!

 

 

 

 

 

 





Гласувай:
6



Следващ постинг
Предишен постинг

1. ponicka - Посмях се, но ми стана пределно я...
04.12.2013 16:59
Посмях се,но ми стана пределно ясно,че е безмислено ,отсега нататък да се противя на глобализма.Той е налице,искам или не.
Братята роми от Румъния са навсякъде по Европа,лелките йеховистки и те.От ранобудни, по ранобудни.Политиците навсякъде са същите,все някой друг е крал повече от тях и се опитват да го дискредитират обикаляйки по телевизионните студиа.
И кога, копелета,питам ще поиска някой от тях да се самоубие публично???!!:)
Ако, Бареков пожелае да е пръв,няма да се оплаквам.
цитирай
2. usandthem - Лъмет ни предупреди още тогава. Ти си го чул чак сега, а аз още си блея в "зомбоящика".
05.12.2013 10:12
Лудият телевизионен пророк Хауърд Бил говореше за "дехуманизиране", за отказа от морал в името на рейтинги и печалби. Е, отдавна вече сме оплетени от Мрежата. Тя ни определя мнението, от нея разбираме кой е "добър" и кой - "лош".Както и какво да ядем, пием, та даже и какво и как да ебем, с извинение."Лудият" Хауърд ни даде съвет, който не послушахме - "Станете, изгасете тази дяволска кутия, отворете прозореца и извикайте : Im mad as hell and im not gona take this anymore !" . Вместо това се превърнахме в павловски кучета, слюноотделящи при светването на екрана. Късно ми е да се променям, мога само да се включа в припяването, леко фалшиво :...Far away, I'll treat you better
Better than down here

'cause I done wrong
And I'm a little afraid
I ain't too strong
And this ain't easy to say:

Take this bottle...
цитирай
3. mominasylza - поздрав и от мен..
05.12.2013 17:57
пиши бе човек, пиши....всеки ден,ей тъй по нещичко....нищо че в твоите очи не е кой знае какво,ние тука читателите ти те оценяваме...и те четем....и ти с екефим от всякъде... аз Галето я гледам от дъжд на бятър само заради Сашето Дойнов, че и той с тоз черен тИФтер... а това тука е моят поздрав към тебе...много ще ми е интересен коментара ти...
http://damnxd.org/view.php?fid=15350
цитирай
4. kenzovnaks - Браво нещо смислено прочетох!
06.12.2013 19:04
Ей това е пост!
цитирай
5. tera - Мдам, интересен филм беше
07.12.2013 00:40
Пък това, което аз най-вече си спомням освен лудия пророк и призива му, е как Фей Дънауей натири един млад жребец след като си бяха свършили работата в спалнята и му беше платила вече... Такива ми ти работи.

Пък аз не се впечтлявам толкова от телевизионните глупотевини. Хората имат челяд да хранят и си вършат мръсната работа...
К'во ти пука? Всичко е суета.
Глей си кефа, кучето, децата и т.н. Другото е бош лаф стори.
цитирай
6. ramone - Лудият телевизионен пророк Хауърд ...
08.12.2013 14:45
usandthem написа:
Лудият телевизионен пророк Хауърд Бил говореше за "дехуманизиране", за отказа от морал в името на рейтинги и печалби. Е, отдавна вече сме оплетени от Мрежата. Тя ни определя мнението, от нея разбираме кой е "добър" и кой - "лош".Както и какво да ядем, пием, та даже и какво и как да ебем, с извинение."Лудият" Хауърд ни даде съвет, който не послушахме - "Станете, изгасете тази дяволска кутия, отворете прозореца и извикайте : Im mad as hell and im not gona take this anymore !" . Вместо това се превърнахме в павловски кучета, слюноотделящи при светването на екрана. Късно ми е да се променям, мога само да се включа в припяването, леко фалшиво :...Far away, I'll treat you better
Better than down here

'cause I done wrong
And I'm a little afraid
I ain't too strong
And this ain't easy to say:

Take this bottle...

Cheers mate :)
Страшно парче, а?
Начи аз се морим да ви пишем хепиенди, а на теб ти било късно да се променяш, а Поничка пък нямало да се противи:)
Ваша си работа! Но понеже тъй и тъй сме се разпяли, нека продължим с това (знаеш чие е):
"You may say
I'm a dreamer, but I'm not the only one".
I hope some day you will join us
and the world will be as one
цитирай
7. ramone - пиши бе човек, пиши. . . . всеки ден, ...
08.12.2013 15:37
mominasylza написа:
пиши бе човек, пиши....всеки ден,ей тъй по нещичко....нищо че в твоите очи не е кой знае какво,ние тука читателите ти те оценяваме...и те четем....и ти с екефим от всякъде... аз Галето я гледам от дъжд на бятър само заради Сашето Дойнов, че и той с тоз черен тИФтер... а това тука е моят поздрав към тебе...много ще ми е интересен коментара ти...
http://damnxd.org/view.php?fid=15350

Първоначално ми се видя леко самоцелно - асоциации от формата на отделните държави. Обаче с последната карикатура нещата добиха завършеност - Русия, затиснала с гъза си целата тая шарения.
Креативно е, хареса ми.
Обаче се замислих каква ли гюрунтия се е дигнала в Албания, която е асоциирана с капут.
Вероятно си спомняш инфантилния ропот настанал у наше село, когато онзи чех ни беше онагледил като клозет.
На мен пък идеята на чеха (който се казваше Давид Черни, ако се не лъжа) ми се стори забавна. Потърсих му в нета други неща, но малко се разочаровах - видя ми се имитатор на Джеф Кунс и Банкси, без обаче да притежава усета за кич на единия и социалноангажираната креативност на другия.
Доколкото си спомням, най-известната му работа е един Т-34 боядисан в розово, който продължава да си седи без младите чешки социалисти (ако има такива) да са го почистили.
Тук трябва да кажем, че изрисуването на Паметника на Съветската армия спада към същият жанр и по наше мнение, надминава розовата тетрийсеичетворка.
Ние обаче, кой знае защо го почистихме.
А, утре ще се разсърдим ако някой му хрумне да ни изобрази като биде.
Такива ми ти работи.
цитирай
8. ramone - Пък това, което аз най-вече си сп...
08.12.2013 15:42
tera написа:
Пък това, което аз най-вече си спомням освен лудия пророк и призива му, е как Фей Дънауей натири един млад жребец след като си бяха свършили работата в спалнята и му беше платила вече... Такива ми ти работи.

Пък аз не се впечтлявам толкова от телевизионните глупотевини. Хората имат челяд да хранят и си вършат мръсната работа...
К'во ти пука? Всичко е суета.
Глей си кефа, кучето, децата и т.н. Другото е бош лаф стори.

Не го помня това, обаче тогава ходих да гледам филма щото беше забранен за деца. Тия филми не се пропускаха.
Що нещо съм изгледал, без да му хвана смисъла, заради някоя гола цица...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ramone
Категория: Изкуство
Прочетен: 438115
Постинги: 92
Коментари: 870
Гласове: 772
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031