Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.01.2014 10:15 - Цял ден четох блог.бг. Защо?
Автор: ramone Категория: Изкуство   
Прочетен: 6699 Коментари: 23 Гласове:
32


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Долуизложените мисли са вдъхновени от прочетеното там...

Ше извинявате ако ви се стори разхвърляно.

            ...

            На любителите на теориите за световните конспирации препоръчвам да прочетат „Пражкото гробище” на Умберто Еко.

            Там ще разберат как ги правят на идиоти, но няма да научат отговорът на въпроса „Кой?”

            ...

Колкото и да не им се вярва на някои, Комунизмът умря окончателно преди двайсетина години. Що за новина е това – ще попитате вие. Добре де. А, знаете ли кой го уби?

Рейгън? Горбачов? Сорос?

            Не!

            Технологиите убиха Комунизма! В момента в който младите получиха възможност да видят, че на Запад, връстниците им пият Кока Кола и носят джинси, настъпи началото на края на комунизма.

            А, когато чуха и Металика, едно от нещата, които им се прииска да направят е да се изпикаят на някоя петолъчка.

            Защото Комунизма, някакси можеше да се споразумее с джинсите и кокаколата, но с Металика нямаше как.

            ...

            Ако не си падате по Металика, направете си следния експеримент – сложете една до друга снимки на Джеймс Хетфийлд и Ленин.

Има ли смисъл да ви обяснявам надълго и нашироко защо харесвам Металика, а не харесвам Комунизма? Всъщност, не мога да ви го обясня надълго и нашироко. Мога с две думи - просто Хетфийлд е куул, а Ленин не е.

Точка по въпроса!

            ...

            Ако трябва да  оприличим Комунизма на някоя историческа личност, няма по-подходяща от Ленин – плешиво, психично болно дрънкало с атрофирала дясна половина на мозъка.

            ...

            Ако това сравнение не ви се стори удачно, нека опитаме с Брежнев.

В началото, висок, представителен мъж, с ореол на герой от войната („Какой красивий молдованин!-възкликнал Сталин, когато го видял за пръв път), впоследствие тежко заболял и изглеждащ като натъпкано със слама зомби, което имаш чувството, че всеки момент ще се разпадне.

            ...

            По някаква ирония, единственият интелигентно изглеждащ комунистически лидер, взе че срина комунизма.

            Помислете върху това.

            ...

            Впрочем, някой чел ли е нещо от Ленин? Аз само части от бестселъра му „Държавата и революцията” и то много отдавна.

            Ленин е ужасяващо скучен писател.

            ...

            ХХ век не е първият, в който някой се е опитвал да установи Комунизъм. Комунизъм под една или друга форма е бил опитван откак свят светува.

По времето на Ренесанса имало един виден комунист на име Савонарола, който с подкрепата на „широките народни маси” се е опитал да установи комунизъм в „една отделно взета страна” (Флоренция). Повечето от вас не са чували за този човек, но всички сте чували за неговия съвременник Микеланджело.

Т.е. Савонарола е бил незначителен политик живял през епохата на Микеланджело.

Тази мисъл не е моя. Не помня на кого е, аз само леко я перефразирах. В оригинала ставаше въпрос за Брежнев и Солженицин.

(Прочетете си в уикито за Савонарола – много поучителна история. Впрочем, в  блог.бг е бъкано с всякакви шушумиги-савонароли)

...

            За Атина и Спарта, предполагам сте чували. Атина е била класическа демокрация, а Спарта е била военизирана общност, напомняща горецитирания Комунизъм.

Атинската демокрация е била криткувана от повечето философи (един от най-острите и критици е бил Платон), както и от дисиденти (Сократ).

            Спарта не е била критикувана. Там е нямало философи.

            Шедьоврите на Атинската демокрация може да видите и днес (на основата на тях е стъпил Ренесанса, ерго - цялата съвременна култура).

            От Спарта не е останало абсолютно нищо.

            ...

            Във филма „300”, спартанския цар Леонид се разсърдва за нещо на атиняните и ги нарича „нация от бой-ловъри”.

            Това искрено ме разсмя.

            Единствената гръцка държава, в която хомосексуализма е приеман за нещо нормално е била Спарта.

            Прочетете Плутарх ако не ми вярвате.

            ...

            Наскоро гледах трейлъра на „300”  2. В него става въпрос за битката при Саламин през Втората Персийска война.

В нея, спартанците всъщност са съюзници на персите.

...

Когато Александър Велики нахлува в Азия, открива доспехите на Ахил и ги изпраща в Атина, съпроводени с бележка, която гласяла приблизително следното:

„Изпращам този дар, в знак на уважение и признателност към всички гръцки държави, с изключение на Спарта.”

...

            Знаете ли кое е общото между Гражданската война в Испания, Пражката пролет, Движението против войната във Виетнам, Студентските бунтове в Париж през 68-ма и падането на Берлинската стена? Ако щете прибавете и студентските протести у нас през тази зима. Ако щете и вълненията в Украина от тези дни.

            Не, не. Не е Сорос.

            Не е и леви срещу десни, както може би сте забелязали.

            Запомнете добре това – винаги, ама винаги без изключение, социалните сблъсъци са на оста млади срещу стари.

Младите винаги избират да са обратното на това, което старите са! Затова в едни случаи, те избират да се правят на леви, а в други на десни.

А, старите, винаги избират да са едни и същи - леви или десни – това е без значение. Те казват така:

- Ние знаем по-добре, кое е добро за вас!

И пробутват на младите някакви мухлясали неща с изтекъл срок на годност.

            ...

            Току преди да се освободим от турско, будната част от българското общество, също е била разделена на „стари” и „млади” (това даже и в учебниците по история го пише). Младите са искали въстание веднага, а старите са казвали, че още не сме готови за свобода.

            Кои са били правите? Това е един от най-важните въпроси от нашата история. Някога, някой в училище задавал ли ви е този въпрос?

            ...

            Наскоро видях някакво интервю с невероятния проф. Драгомир Драганов.

            Този човек, така и не можа да разбере, че проблема не е че се е напил, а че като се напие не може да стои прав.

            ...

            Напоследък, в блога са на мода „загрижените” коментари за съдбата на Украина.

Помните ли, приятели, как започва „Смешен плач” на Ботев?

Започва така:

„Плачете за Париж, столицата на разврата, на цивилизацията, школата на шпионството и робството; плачете, филантропи, за палатите на страшните вампири, на великите тирани — за паметниците на глупостта, на варварството, изградени с отсечените глави на толкова Предтечи...”

            Нататък си го дочетете сами. И внимавайте да се не хлъзнете на завоите.

            ...

„Коминтерновската групичка” (както сполучливо се изрази един приятел) ми прилича на пренебрегната мома, чиито дежурен ухажьор е предпочел да задиря съседката. А, съседката па, зела че го и отхвърлила.

„Е, как е възможно - такъв убавец?”

Те това, сърдито се чуди нашата пренебрегната селска мома и тропа с краче.

...

На няколко места вече чета, сравнение на Путин с Александър I. Откъде се пръкна това?

Аз претендирам да познавам добре историята, но такава аналогия изобщо не намирам.

Ако все пак Путин непременно трябва да бъде сравнен с някой цар, най-подходящ е Николай I.

            ...

            Най-великия гений, който човечеството е раждало не е Марадона (не е и Путин), а Микеланджело. Той, за разлика от дон Диего, е бил хомосексуалист. Едно от гениалните неща на Микеланджело е статуята на Давид. Втората по известност статуя на Давид е дело на един друг хомосексуалист – Донатело. Аз за трети Давид не се сещам.

            ...

            Знаете ли кое е най-скандалното произведение в живописта за всички времена?

Това е стената на Сикстинската капела (да не се бърка с тавана). То е изображение на Страшния съд, в което абсолютно всички фигури са голи. И не само това. Хомосексуалиста Микеланджело е изобразил и женските персонажи с мъжки фигури.

            ...

            Чистосърдечно си признавам, че сърцето ми на хетеросексуален естет крещи от гняв при мисълта за вплели се в страстна прегръдка мъжки фигури.

            ...

            Преди месец-два разбрах, че е излязла на български новата книга на Марио Варгас Льоса „Цивилизация на зрелището”. Понеже го познавам (не лично, разбира се) съм сигурен, че е първокласно четиво.

Едно от малкото неща които ми липсват тук е, че нямам достъп до книги. На вас тези неща са ви подръка, но аз разбирам – вие сте твърде заети да се занимавате със Сорос, Путин, Бойко, Кунева, Станишев, Първанов, Волен и тая дебелата от бесепето... как се казваше... все кой от кой по-интересни люде.

...

Преди двайсетина години Льоса се кандидатирал за президент на Перу, но загубил. Спечелилият тогава народното доверие Алберто Фухимори, по-късно е съден за създаване на шпиц-команди.

...

Гледахте ли „Вълкът от Уолстрийт”?

...

А, „Metallica: Through the never”?

...

Е, кво чакате?

 

           

           





Гласувай:
34



1. sestra - Радостно четиво,
25.01.2014 10:53
благодаря напълно... само за конфликта млади-стари не съм съгласна. Уравнението е същото, само стойностите са други, те са конформисти - неконформисти. А, има още един Давид - на Бернини. Не блести като двамата други, но като се вгледаш, интересно за четене пак :) http://www.dpcdsb.org/NR/rdonlyres/2D33353C-CB60-439A-90C0-E53DDD886DC7/74901/berninidavid.jpg
цитирай
2. schumpov - Ако написаното е като горното и аз ...
25.01.2014 11:55
Ако написаното е като горното и аз може да го чета цял ден. Жив и здрав.
цитирай
3. blondinkas4uk09 - Благодаря
25.01.2014 12:02
за препоръчаното четиво: "Цивилизация на зрелището". Иначе всичко сме гледали... и "Вълкът от Уолстрийт" вкл.
И едно поздравче - малко класика... сори, че не е изненада за теб, а нещо до болка познато, предполагам :)
http://www.youtube.com/watch?v=cbV190MjKiU
цитирай
4. susona - в най безпаметните ми периоди
25.01.2014 12:36
на яко бачкане заспивах като умряла и сутрин не можех да си отлепя очите
казвах си
наистина битието определя съзнанието
няма философия, няма музика, книги
вакуум
чета те и си казвам
о не
съзнанието определя битието
цитирай
5. анонимен - Плюсче
25.01.2014 12:39
от мен!
Между другото, една от любимите ми книги е "Празникът на козела".
цитирай
6. vmir - Супер, най-ме изкефи да срещна това, което от доста години твърдя - комунизмът е нищо повече от инструмент в борбата за власт
25.01.2014 12:43
откак свят светува. За какво, ако не за чуждото копнее капиталист, който оплаква пациентка в болница, възмутена, че й искат "поне потребителска такса", след като не е благоволила да си донесе поне здравната книжка? Затова иска останалите да й плащат за мърлявщината, не той - имащия, защото неговото си е негово, а чуждото - общо.

Да добавя и аз нещо към историческата ти справка. Старото египетско царство с най-големите и богати пирамиди загива от болшевишка революция. Който не вярва, да прочете древния египетски летопис "Поученията на Ипувер". Усещането, че всичко описано е обосновано от Маркс, а организирано и ръководено от самия Ленин, е неотразимо. Издевателствата над заможните и бившите управляващи са предизвикали същите последствия, както и следкомунистическите у нас. Необходими са били стотици години, докато Египет се възроди, възстанови отчасти държавността си, отчасти мощта и благополучието си, макар и временно. Трябва само да се абстрахираш от предубеждението "египетски труд" (въведено от Маркс, за да оправдае "теорията" си) и да се насладиш на свободата и демокрацията в древния Египет.

Комунизъэм днес наистина нямаме, но имаме непокътнати всички лъжи, които го доведоха, в комплект с лъжите, които ни "защитават" от всичко, което не е комунизъм. Заприличали сме на Буридановото магаре, което умряло от глад между двете купи сено...

Май комунизма е симптом за предстоящата кончина на държавата, допуснала да остане заложница на авантюристи, които са намерили благовиден претекст за ликвидирането й.

Готин постинг си написал.
цитирай
7. am0nra - ха, Рамоне - ти даваш на Ларс една блестяща идея -
25.01.2014 14:24
да предяви претенции за авторското право върху разбиването на СИВ и Варшавския договор, в едно с еднопартийната система.:-))
Приходите ще стигнат на Металика да изкорени алкохолизма на Хетфийлд навеки!:-Р
Това му е кофтито на социализма - ако Висоцки си държеше авторските права, може би щеше да поживее повечко... Това, което щеше да види едва ли щеше да му хареса.:-(
Със сигурност и на Хетфилд не му харесва, но той си има правата - да не го мислим!:-)
Пусни си "Докато спи" и продължавай да си вярваш, че си рокер!:-))
цитирай
8. ka4ak - Явно си по малък,от мен!:)
25.01.2014 16:32
Металика,още са били в детските ясли,когато,нас ни стрижеха и въведоха,"филтър" в училищата!!!:(((
А,Чичо Сам,го изобразяваха,мотан,с бутилка, Кока Кола в ръка!:(((
цитирай
9. blackpredator - Е, айде сега
25.01.2014 17:02
ramone написа:
Помните ли, приятели, как започва „Смешен плач” на Ботев?

А помниш ли, поантата на „Смешен плач” на Ботев?

Христо Ботев написа:
Комунистите са мъченици, защото не са важни средствата в борбата им за свобода, а идеята на тази борба.

И още...
Христо Ботев написа:
"И свободата ще има свойте езуити", казва Гейне.

Ами прави са и Ботев и Гейне...

Определено не харесвам който и да е Маргариди Сованарола от Лъндъна да ни насажда цивилизация и да ни спретва своя си виртуална Клада на суетата...
Иначе и аз не харесвам комунизъма, нито Платон ми е приятел, но истината ми е по-скъпа.
За разлика от йезуитите...И тия по-горе...

"Точка по въпроса!" :)
цитирай
10. tsanynka - Наистина ,доста е изчетеното,вдъхновило подобни мисли...
25.01.2014 20:54
Звиждам ти за времето,което имаш :) Бих искала и аз да разполагам с толкова време за четене,но...нямам такова...дори в блога си не бях влизала от месеци...
Поздрав -една песен на "Металика" с малко по-различно звучене :)
http://www.youtube.com/watch?v=QohUdrgbD2k
цитирай
11. kostadin - Забравил си да кажеш, че си чел из...
25.01.2014 23:26
Забравил си да кажеш ,че си чел избирателно по определена тема.
Това не променя объркаността у хората
цитирай
12. ponicka - Цанке, щом учителите не четат, к...
25.01.2014 23:28
Цанке,щом учителите не четат,какво да очакваме повече:)
И,май е важно не колко четеш,а да успееш да формулираш и интерпретираш адекватно и оригинално.
Най-после някой с нещо интригуващо на първа!
цитирай
13. zarenkow - Толкова много неща,
25.01.2014 23:35
че няма как да се съгласи човек със всичко, но е написано забавно и приятно. Поздрави и добро настроение и за теб.
цитирай
14. saadi - Това ми хареса :-))
25.01.2014 23:40
Аз живея на 50 метра от музея в Спарта (само че от другата страна на улицата) и да ти кажа , не са клечали само около войнишките огньове , навремето , в чудене дали да опънат първо взводния или първо старшината :-))
Все едно някой да намери наш военен устав , след 1000 години и да си мисли , че ние сме живели по него .
Спартанците са мързеливи точно колкото останалите гърци и са предпочитали да лежат по цял , с оправданието , че мислят по нещо важно . Философи да искаш тука :-))
За гейове , не знам дали са , ама аз внимавам за всеки случай .
Иначе , поздравявам те за добрия хумор (малко си се отплеснал по комунизма , ама айде) . Имаш добър стил на писане и е приятно да ти чета постингите (дори и да не съм съгласен понякога с теб) .
Поздрави от Спарта :-))
цитирай
15. letopisec - Хубаво четиво, забавно като есе. . . ...
26.01.2014 08:32
Хубаво четиво, забавно като есе...Написано от човек с опит. Иди кажи на младите днес, че "Металика" не са стари като динозаври...
цитирай
16. karaiany - Добре, че има такива постове в бл...
26.01.2014 08:53
Добре, че има такива постове в блогбегето за цвят, иначе въпросът "Кул ли е българинът" би висял бая успешно на входа му.
На въпроса "Kул ли е Путин", отговорът е- колкото Сталин. A Сталин беше луд for fuck's sake!!
цитирай
17. hoho22hoho22 - човече?
26.01.2014 10:25
ти добре ли си психически?
цитирай
18. divna8 - Най-после четящ. . . и между редо...
26.01.2014 11:03
Най-после четящ... и между редовете :)))
Поздравления за написаното тук, хареса ми!
цитирай
19. ramone - ...
26.01.2014 16:25
Мерси на всички (харесали или нехаресали) , че сте си направили труда да ми четете щуротиите. Мерси за музикалните поздрави-чух ги всичките (Металика, копелета! Яко, а?).
Включвам се чак сега, не щото се дуем, а щото уикендите е най-якото бачкане (и сега се мушвам набързо между две смени).
@susona - по твоя въпрос, хората си блъскат главите от две хиляди и кусур години. радвам се, че най-после имаме категоричен отговор :)
@angpiskowa - а, на мен от неговите "Леля Хулия и писачът", защото беше първото, което прочетох. А, първото, което чуеш/прочетеш си остава най-доброто, както казва класикът Леми от Моторхед. А, кой съм аз, че да споря с него!
@wmir - за комунизма в Египет не бях чувал. Мерси за инфото. А, кончината на държавата е още много далече.
@am0nra - така като го гледам Хетфийлд не ми изглежда да има проблем с алкохол. По-скоро алкохола има проблем с него.
@blackpredator - ех, човече-хем предупредих да се не хлъзнеш на завоите, ма е, го - лъзнА се. Ботевия комунизъм е много интересна тема, но никой не смее да я пипне - преди-щото така ги устройваше, а сега-щото ги е шубе.
Фанах за Маргариди от Лъндън (аз впрочем живея в Лимасол:) и ако е така, начи става въпрос за "Криворазбраната цивилизация". Тая пиеска ми напомня на приказката за трите прасенца, на чиято врата чука лошия вълк. Това, че се имаме за "трите прасенца" е иди-дойди, ама да мислим, че всичко което чука на вратата ни е "лошият вълк" вече не е добре.
@saadi - не се съмнявам, че се некое спукано гърне е останало от Спарта:)
@letopisec - Металика са си чудовища, как и да го погледнеш.
@karaianiy - Сталин е омагьосващо харизматичен. Казвам го съвсем сериозно и е единствения комунистически лидер, на когото някак не ми иде да се подигравам. Т.е. ако щеш имам некъв респект. Обаче питай ме, дали искам да живея в държава, управлявана от Сталин. No shit, man!!!
@hoho22 - при толкова много "психически здрави", и аз често си задавам тоя въпрос.
цитирай
20. vmir - 19. ramone,
26.01.2014 19:00
ramone написа:

@wmir - за комунизма в Египет не бях чувал. Мерси за инфото. А, кончината на държавата е още много далече.


Това е преди около 3750 години, краят на "Старото Царство" на Египет, с което свързваме най-блестящите постижения на древните египтяни, и около 300 години преди Средното Царство на Египет.

А не си чувал за комунизъм в древния Египет, защото едва преди стотина и кусур години се е намерил тарикат да представя за научно откритие твърдението, че експроприацията е висш етап в развитието на обществените отношения, наречени "комунизъм". Просто се възползвах от широкота практика да се употребяват късно въведени понятия за ранни исторически събития а, че за комунизма още никой не го е направил, предполагам не те учудва, защото и ти споменаваш за комунизъм в древността. Всъщност, идеите на днешните комунисти са съществували винаги, и вигнаги е имало опити за прилагането им, завършващи най-често с изчезването на общността, племето, държавата, народа. Въпрос на време е. Демографските показатели на такива общности в средносрочен и дългосрочен план са низходящи и в пряка връзка с упорстването в посегателствата над частната собственост.
цитирай
21. vmir - Чакай да кажа няколко думи и за “робовладелският строй” в древния Египет,
27.01.2014 07:34
нали ни учеха в училище, че смисъла на живота на египтянина бил да построи подобаваща пирамида на фараона си. Това било и основното трудово занимание на обикновения човек, а изразът “Египетски труд”, доколкото не ме лъже паметта, е пуснат в обръщение от самия Маркс. (Защото по неговата версия, колкото по-назад във времето, толкова по-несъзнателни били хората и не разбирали, че ги експлоатират чрез собствеността и така до самите маймуни, които не били роби единствено защото нямали собственост и затова живеели в комуни без експлоатация (!!!)).

Вярно, броят се на пръсти описанията, запазени от тогава до днес, но това пък ги прави лесни за прочитане, а което е достигнало до нас, не дава основания за глупостите, с които ни тъпчеха главите в училище, за да доказват непрекъснато, че революцията срещу заможните е била целта и венецът на историята.

Та, нито в “Поученията на Ипувер”, нито в запазените “Школски поучения” на древните египтяни няма и дума за робство, или намек за каквато и да било форма на социална подчиненост или ограниченост. Обратното – когато някой си Ахтой пращал сина си Пиопи в училище при децата на богатите, му изброявал несгодите на всички професии, да улесни неизбежния предстоящ професионален избор на сина си. И никъде няма да откриеш съвет, че да станеш еди какъв си, трябва да си отроче на “от лъв нагоре”, с което допреди четвърт век започваше професионалното ориентиране у нас.

Какъв “робовладелски строй”, какви 5 лева, когато и децата на богаташите е трябвало да учат, за да не стават каменоделци, земеделци, бръснари, строители, тъкачи, куриери, бояджии, перачи и рибари, както бащите убеждавали синовете си в древния Египет???
цитирай
22. usandthem - Лимасол, копеле !
27.01.2014 18:15
91Г. , аз и полякинчето Аня( 20 иърз олд), дискотека "Малибу". Бармана - сей уен. Аз - като чуеш да се стича по бара ! Баси, сякаш беше вчера ! Всичко друго е голяма купчина булшит ! Чиърс, мейт !
цитирай
23. ramone - Чиърс :)
27.01.2014 22:14
Живея на стотина метро от "Малибу" (ако е същото, разбира се).
Ще ида някой ден да пратя поздрави на барманчето :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ramone
Категория: Изкуство
Прочетен: 439319
Постинги: 92
Коментари: 870
Гласове: 772
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930