Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.12.2014 09:36 - Как правих бизнес с Роман Абрамович
Автор: ramone Категория: Изкуство   
Прочетен: 3317 Коментари: 5 Гласове:
13


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
(истинска история)


„Газпром: Край с Южен поток, България изгуби 3 милиарда евро и 6000 работни места”   Тази сутрин прочетох това заглавие в нетя и си спомних, как преди време загубих 1 милион евро.
Ето как стана това

 

         Докато мързеливо отпивах от кафенцето си, наслаждавайки се на сутрешното слънце, пред кафенето спряха няколко черни джипа. Яки момчета с тъмни очила се изсипаха на тротоара и се разпределиха от двете страни, а след тях излезе... Роман Абрамович! Усмихна се свенливо, махна с ръка и се запъти към кафенето.

         Обърнах се да видя на кого маха, а зад мен кафеджията стоеше опулил очи.

Г-н Абрамович спря пред масата и ми подаде ръка.

     -    Приятно ми е – Абрамович!

Леко се поизправям и смутолевям:

-         Ramone…Johny Ramone… и на мен ми е приятно!

Не съм сигурен дали не се е объркал, но с жест го поканвам да седне.

-         Едно кафенце да ви почерпя, г-н Абрамович? Как го предпочитате – със захар или без захар?

Махвам на ошашавения келнер да се размърда и онзи хуква да изпълни поръчката.

Седим, сръбваме от кафетата и си говорим за Челси.

-         И по каква работа насам, г-н Абрамович? – решавам накрая да го запитам.

-         Роман –  поправя ме той.

-         И по каква работа насам... ъъъ... Роман? – все още не мога да повярвам наистина ли се случва това.

-         Знаеш ли, Johny, имам едно бизнеспредложение за теб.

Задавям се с кафето.

-         За мен?

Продължавам да мисля, че ме бърка с някой.

-         Да точно за теб. Знаеш, имам едно парцелче в Лондон, искам да строя на него, но ми трябва бизнес партньор.

-         Аз ли..., чакай малко... а откъде си чувал за мен... Роман?

-         Да ти призная, редовно чета блогбеге.

Асимилирам бавно това. Що не. Чете човека, интересува се.

Бързо превключвам на делова вълна.

-         В какво се състои работата?

-         Идеята е следната – правим съвместно дружество с участие 50 на 50...

-         Нямам пари – не особено учтиво го прекъсвам аз (разговорите за пари винаги ме правят нервен).

-         Знам приятелю – меко ми отговаря той – аз ще ти дам сумата, ти ще движиш целия проект, а след изпълнението на обекта и продажбата му ще ми ги върнеш. Печалбата ще разделим наполовина. Fair enough?

Тук махва на един от гардовете, онзи чевръсто бръква в Мерцедеса и вади от там една дебела чанта.

През следващите няколко часа, в кафенето, заедно с Роман Абрамович разглеждаме проектната документация – запознава ме с архитектурни планове, дискутираме тренда на цените на недвижимите имоти в Лондон, срока на строителство... личи си – добре е поработил човека – всичко е прецизно сметнато и икономически обосновано.

Хвърлям горделив поглед към събралата се пред кафенето тълпа,  след което делово забивам показалец в архитектурния план и авторитетно питам:

-         А, това тука какво е бе, Роман? Килер ли?

-         Не, това е тоалетната в мецанина.

-         Аха – кимам с разбиране.

Поглеждам си часовника.

- Да пием ли по една бира, че жега стана? – питам.

Струва си предложението на Роман – той ми дава назаем едни 5 милиона (другите 5 от него – целия билдинг струва 10), а след 2 години при актуалните цени на недвижимите имоти в Лондон (внимателно проверих дали Роман не ме работи нещо – не ме работи), ще реализираме печалба най-малко от 20%  - демек, ще го продадем поне за 12 и ще делнем – смятам бързо наум – поне едни 2 милиончета! Не е зле, викам си.

-         Дийл? – поглежда ме в очите Роман.

-         Дийл! – отговарям му аз и си стискаме ръцете.

През следващите две години ми пламна главата - тичам из лондонските институции, уговарям разрешения за строеж, разправям се с  арматуристи, зидаромазачи и фаянсаджии, изкарвам актове 15 и 16 и точно две години след срещата ни в кафенето, билдингът е готов. Билдинг за чудо и приказ – с тоалетна в мецанина и с шадраван отпред!

     Седим с Роман пред шадравана, пушим и се любуваме на билдинга.

-         Ей, екстра е станало – казва възхитено Роман. – Кофтито е, че за тия две години цените на недвижимите имоти паднаха с 30% и ако го продадем сега ще се вътрим с по половин милион. Викам да изчакаме цените да се качат, па тогава, а?

-         Ми нема да го бързаме, Роман – почесвам се аз по оплешивялата си през тия две години тиква.

-         Решено начи!

-         Има още един малък проблем – по гласа му усещам, че се чувства неудобно.

-         Кажи Роман, кажи какъв е проблема!

-         Бе... как да ти кажа... проблема е, че тия 5 милиона дето ти ги дадох назаем в началото ми трябват спешно. Та ако можеш... тия дни...

Не мога да му ги върна разбира се – нямам ги.

След два дни продадохме билдинга. На загуба - за 9 милиона.

А сега имам да му връщам половин милион.

Нали ми даде човека в началото едни 5 милиона назаем...

 

    

     Fair enough!

 

 





Гласувай:
13



1. georgedt - (истински съвет)
07.12.2014 10:20
Трябвало е да вземете заем от Джорж Сорос и да откупите имота.Така щяхте да се овътрите с девет милиона плюс. Да Ви е сладко кафето! Бай дъ ъей, келнера още ли се пули?
цитирай
2. batogo - !!!:)))
07.12.2014 15:16
Май по принцип обещаната печалба си е чиста загуба... :)
цитирай
3. theeconomist - Който пие кафе с Абрамович....
08.12.2014 08:21
....сам пада в него!:-)))

Важното е, не да имаш общ бизнес с някой, а да нямаш нищо общо с никой!

Но защо Абрамович? Че той не е руснак, а еврей! Така ще те изврътка и Бабинович от Америка!:-)))
цитирай
4. ramone - ..
08.12.2014 13:53
Ми аз имах бизнес с Абрамович. Руснак, еврей - нема значение.
Ти ако си правил бизнес с Бабинович от Америка, давай да чуем :)
цитирай
5. theeconomist - А при нас с Бабинович принципа е:
08.12.2014 14:56
По добре 5% от нещо, отколкото 100% от нищо!:-)))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ramone
Категория: Изкуство
Прочетен: 439130
Постинги: 92
Коментари: 870
Гласове: 772
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930